Vår sommarutställning blir ”Sjukhuset i krigens skugga” och vi vill gärna ha in berättelser och bilder från sjukhuset under de båda världs-krigen.
Har du album med bilder från krigsåren, är vi tacksamma om vi kan få fotografera av dem. Det gör vi med digitalkamera, så du behöver inte lämna ifrån dig dina album eller bilder.
Läs mera i artikeln ”Sankta Gertrud i krigens skugga” i Västerviks-Tidningen 14/4 2014.
Har du bilder eller berättelser – hör av dig till oss på tel 0490/86572 !
Du som vill besöka museet är välkommen idag – vi har öppet kl 14-17. Vill du beställa guidat gruppbesök på andra dagar, hör av dig på telefon. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot besök på kvällar eller helger.
