Idag har Psykiatriska Museet haft öppet hus med fri entré mellan kl 10-17. Vi har också invigt vår nya utställning ”Sjukhuset i krigens skugga” som handlar om hur första och andra världskriget påverkade patienter och personal på sjukhuset.
Det kom 200 besökare, och vi är mycket glada åt att alla åldrar var representerade, från 0 år till 90 ! Det var roligt att se att så många familjer kom med tre generationer, och vi hoppas att de yngre generationerna fick höra beredskapsminnen från de äldre.
Vi delade också ut broschyrer, diskdukar och tablettaskar från Hjärnkoll-kampanjen, och det var populärt bland besökarna.
Ett varmt tack till alla er besökare som gjorde Turista Hemma till en så trevlig dag!
