- Hospitalets orkester spelade på personalbegravningarna
- Midsommarfest vid dansbanan 1910-t
- Sextett på Hospitalet slutet av 20-t
- Ekonomipersonalens fest 1920-talet
- Patientmålning från 1910-talet
- Trio på Hospitalet 20-30-talet
- Födelsedagsuppvaktning för patient
- Gitarrkurs för personal 1953
- Julgranssväng på Psykiatriska Museet
Musik och dans har från första stund varit viktigt på sjukhuset. Överläkaren äskade omgående efter sjukhusets blivit färdigt 1912 om en dansbana för personal och patienter. Ett antal olika orkestrar har genom åren funnits på sjukhuset, från Hospitalets musikkår till små dansbandsorkestrar. Ovan visas ett litet urval bilder ur vårt fotoarkiv.









