Musik och dans har från första stund varit viktigt på sjukhuset. Överläkaren äskade omgående efter sjukhusets blivit färdigt 1912 om en dansbana för personal och patienter. Ett antal olika orkestrar har genom åren funnits på sjukhuset, från Hospitalets musikkår till små dansbandsorkestrar. Ovan visas ett litet urval bilder ur vårt fotoarkiv.